Stjärnornas Krig(!)

Jag har laddat ner (shyyy) alla dom första star wars filmerna. D.v.s dom från 70 och 80-talet. Vilka filmer! Jag vet exakt hur varje scen går till, vem som dör, vad folk säger men jag satt som på nålar när Luke ska spränga dödsstjärnan och har Darth Vader hack i hälarna! Hu! Sen hoppade jag vidare till den andra filmen (del fem) och tittade på när Darth Vader och Luke Skywalker (Asså smaka på namnen! Man har hört dom så länge att man glömt hur smaskiga dom är) korsar sina lasersvärd för första gången (hmm nästan lite homoerotiskt sagt). För att citera Darth Vader: "Impressive. Most Impressive".  Det är underbart att lyssna på hans röst. Allt han säger är klassiskt. Det som gör det mer underbart är att det mest är rappakalja och inget hänger på något logiskt sätt ihop. Vad sägs om: "You have controll of your feelings. Obi-Wan thought you well. Now you must give in to your anger". Det låter så smaskigt att man ignorerar hur korkat det egentligen är att säga så.

Tack vare detta har jag blivit helt fascinerad av Star Wars och det kommer jag vara två, tre dagar nu. Det innebär att jag kommer önska att jag hade ett lasersvärd, att jag hade kraften och att jag hade Luke Skywalkers odödliga 70-tals frisyr!

Idag har jag känt att jag längtat ordentligt efter sommarteatern. Lägenheten är nu fixat. Jag kommer jobba här lite snart och därmed skrapa ihop några slantar. Sen gäller det bara att hålla tummarna för att något dyker upp i Karlshamn. Jag är berädd att jobba röven av mig med både teater och jobb. Visst kommer jag vara helt slut men på det hela taget kommer jag nog må rätt bra.

För övrigt så gick jag en kurs i att skriva stand up för någon vecka sedan. Jag lärde mig rätt bra grejer men har inte använt något av det. Däremot har en gnutta humor återigen börjat ta plats i huvudet igen. Journas diskuterade läkaryrket i mitt huvud medan jag cyklade från affären idag. Han var lite grov...

Nu ska jag läsa lite om det senaste Star Wars-spelet som är på gång och se på Scrubs. Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag kan tänka mig att Journas har ett och annat att säga om läkare. Jag vill höra hans åsikt!

2009-03-13 @ 16:07:20
URL: http://smameningslosating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0