"citat"

"Pengar gör en inte lycklig", "Lycka kan inte köpas för pengar" Den som än sa det måste vara snuskigt rik. Nog fan blir man lyckligare av pengar. Kanske inte pengen i sig för den är sjukt tråkig. Men med pengar går allt så mycket lättare och kanske kan man få tänka på något annat än hur man ska få sina små ören att räcka månaden ut. Jag blir så less och bitter på det här...

"Det är kris nu" säger mamma. Det innebär att det inte går att få ett jobb någonstans. De enda jobb som finns är telefonförsäljare. Det är konstigt, det är kris men ändå köper folk skräp på telefon. Det trots att alla hatar telefonförsäljare. Mycket konstigt men folk är väl hycklare och lögnare. Tvivlar på att det ens är någon finanskris. Det är säkert bara något som företagen har hittat på för att få skära ner lite och slippa anställa nytt folk. För alla som någon gång har sökt ett jobb vet att arbetsgivaren aldrig blir glad av att man söker jobb hos dom, man är bara i vägen.

"Jaså här sitter du som vanligt" brukar mamma säga när hon ser mig framför datorn. Eftersom jag sitter här så mycket  borde man kanske lära sig Java eller C++. Göra något nyttigt och bli nördigare än jag redan är.

"Remember, remember the 5th och november" Säger V i V for Vendetta. Den filmen är helt fantastisk. När jag ser något sånt så börjar jag drömma om att spela sånna roller. Strax efteråt kvävs drömmen eftersom det aldrig kommer hända. Det hjälper inte att tänka positivt. Ingen svensk skådespelare har någonsin spelat något som liknar V, det kommer därför aldrig att hända.

Nu är jag trött på att fundera ut något lamt citat för att det ska passa min rubrik och jag gör ändå ingen gladare av mina inlägg. Även om det kanske inte är meningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0