Knöl i armbågen

Jag måste verkligen ut och röra på mig. Eller kanske inte ens det? Allt jag kanske behöver är att flytta mig mer. Mellan sänge och datorn är det en knapp meter. Jag tror inte kroppen mår så bra av så lite variation. Min teori stöds av det faktum att jag har en lite knöl (brosk, kanske?) i min vänstra armbåge.

I morgon har jag lite saker att göra. Ringa några samtal. Ett av samtalen kommer göra lite ont i hjärttrakten. Jag fick ett konfirmationsbrev från Fridhems Folkhögskola som sa att jag kommit in på deras stand up kurs som dom har nu i sommar. Eftersom jag ska vara med i Sommarteatern så kan jag inte gå kursen. Det är tråkigt även om jag vet att sommarteatern kommer bli fantastisk.

Fast just ikväll känner jag mig inte så motiverad. Det är äckligt svårt att hitta ett jobb och nästan lika svårt att hitta en lägenhet. Jag vet inte hur jag ska orka med allt sånt igen...

Men först och främst ska man skaffa ett jobb här i Lund. Det blir inte lätt det heller. Trots att man har jobbat en massa på ICA så har jag för små bröst, för brunt hår och för mycket kuk för att bli anställd. Gamla ICA vill inte ha tillbaka mig för dom har anställt tillräckligt. Synd för dom för jag är bättre och charmigare än alla andra småglin där. Fast det är ändå jag som åker på en stöt. Sen var det jobbet hos polisen. Dom är sega och hör inte av sig. Ett telefonintervjujobb? det ska väl vara lätt att få? naturligtvis! men inte för mig.

Det är sånna här kvällar man helt enkelt bara vill ansöka till Universitetet, plugga till systemvetare och bo hemma tills man har jobb.

Äh jag kanske bara är trött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0