I väntan på stormen

Det börjar närma sig läggdags. Måste upp tidigt i morgon för att bege mig till stationen. Det är dags att åka och hälsa på Petra för första gången på väldigt länge. Nyligen hemkommen från Australien och antagligen brun som en pepparkaka. Ska bli spännande. Jag vill även passa på att be om ursäkt till alla som tillsammans med mig kommer bli sena i morgon. Varje gång jag hoppar på ett tåg någonstans händer något sjukt som gör att jag blir sen (senast körde tåget på en grävskopa). I morgon är inget undantag. Det ska visst bli snö och storm. Jag skulle bokat en buss...

På tal om Austrailen så brinner det där nu. Jag kan knappt vänta på den fläska hollywood-filmen som oundvikligen kommer dyka upp. Som Titanic fast på land och med eld och träd istället för vatten och isberg.

Jag laddade ner The Mask idag med Jim Carrey. Blev förvånad över hur många småsaker från den filmen som jag plockat upp och använder i min vardag. Uttryck, små skratt och miner. Trots det minns jag knappt något av filmen och jag blev glatt överraskad över att se hur 90 filmen är. Elakingarna springer runt i kostym, hästsvans och krulliga hockyfrillor. Sen måste jag bara ägna en liten stund åt Cameron Diaz bröst i filmen! Jag menar kvinnan är inte känd för en fyllig hylla men på något vis lyckas hon framhäva det hon har på ett lysande sätt. Jag förstår att hon fick sitt genombrott i filmen.

Nä nu blir det lite Scrubs och sen sängen. Må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0