Förändringens tid

Eftersom jag mest bara sitter inne framför datorn om dagarna krävs det en förändring. Klippa mig och skaffa mig ett jobb? Jodå men jag har inte råd att gå till frisören så jag får inget jobb, så jag kan inte få lön, så jag kan inte gå till frisören. etc. etc.
Så vad ska jag göra då för att komma ifrån datorspelen. Jo jag har anmält mig till en kurs på universitetet. Jag kommer kanske gå en kurs som heter Datorspel - Från Super Mario till Second Life. Vi ska sitta och analysera datorspel hela dagarna. Sen ska vi ha workshops, det går ut på att spela spelen och sen prata om dom. Lysnade. En perfekt inkörsport till Akademikernas lite tyngre grejer.

Idag skulle jag ringa personalansvarige på GFK Sweden (ett jobb jag sökt) men han var borta och kom inte igen förren på måndag. Hur kommer det sig att personalansvarige alltid är borta? Hur ser deras scheman ut? "Idag har jag en fullproppad dag. Jag börjar redan halv elva, sen har jag ett möte, sen har jag lunch, sen ska jag på en utbildning. Tack gode gud att min semester börjar i morgon, då kan jag slappna av en hel lång vecka innan man måste börja slita igen." Dom har uppernbarligen världens bästa jobb för man slipper göra något alls.

Man borde kanske utbilda sig till lärare. I Drama eller Teater eller så. Det hade jag nog fixat rätt bra. Det passar även mig med arbetstider för jag får sommarlov och hela den biten också. Då hade jag faktiskt kunnat ägna mig åt teater själv, även stand up på kvällarna och helgerna. Man börjar kanske bli vuxen när man tänker så, det lockar nämligen att kunna ha en fast månadslön som är rätt hög. Men, men jag har ändå några år framför mig som inte är skrivna i sten, vi får se vad som händer där.

På tisdag ska jag åka och hälsa på Petra. Det ska bli kul och nervöst. Vi får se hur allt blir. Men nu ska min dator få vila sig lite. Den har varit på hela dagen och börjar nog bli lite matt.

Hur som helst så kommer jag nog fortsätta blogga, för jag gillar det faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0