Ett trovärdigt och roligt inlägg

Fredagkväll! det innebär en sak: En gammal bondfilm på trean. Det märks tydpligt att Bond är brittisk. Ingen amerikan skulle någonsin få för sig att bära en så liten pistol på film. Nä dom gör hellre som Jim Carrey i The Mask och stoppar en bazooka i fickan.

Idag hämtade jag hem föräldrar på Svågertorp efter att dom kommit hem från Dubai. Jag blev något chockad när jag såg att min mors skaffat sig en hennatatuering på vaden. Jag upplyste henne glatt om att dom sitter kvar rätt länge dom där sakerna. Vet inte om det är sant men det får hon gärna tro.

Vi var även och kollade på mellanbrors lägenhet idag. Jag blir lite illa till mods när den kommer på tal och även nu när jag såg den. Kanske avundsjuka men vet inte. Killen jobbar bara några dagar i veckan och har inte gjort något direkt vettigt. Ändå köper föräldrarna en lägenhet till honom, plus att dom inreder hela meddevippen åt honom. Stilrena IKEA-möbler i svart och vitt. Trots att mellanbror inte klär sig som en är han en stekare. En person som tänker "pappa betalar" hela tiden. Den sortens mentalitet har jag väldigt svårt för. Samtidigt blir jag irriterad över att han får nya möbler för 18 000 medan jag ska få ärva lite gammalt skräp. Jaja jag får väl trösta mig med tanken att jag kommer bli en stark person av det här... fast om man som broderns fall får allt serverat så behöver man ju inte vara stark och det är ju skönt ibland också.

Nog med bitterhet.

Ok lite till,

Läser  "Spelet" av Niel Strauss nu. Lite obehaglig bok. Det skrämmer mig att det ska finnas så idiotsäkra knep att dom kan få vilken tjej som helst på fall. Jag vill inte tro att bara för att någon säger rätt saker kan han få hångla med vem som helst och även få flickvänner att bli otrogna. Jag vill tro att det är tjejerna själva som bestämmer vad dom vill och inte vill göra. Men i den här boken verkar det som att man kan få dom att göra vad man vill så länge man säger rätt saker. Fast, kanske tänker jag bara såhär för att jag inte kan få tjejer att göra vad JAG vill. Jag är en sån som får tjejer att göra vad DOM vill. Och det är oftast "Nä, jag vill inget ikväll"

Jag ser fram emot Sommarteatern mycket nu. Det är så mycket jag vill pröva. Det jag lärde mig på Folkis är smält och bearbetat en smula, samtidigt som det är inbakat i min egen syn på teater, så som jag vill ha det. Jag hoppas jag får chansen att utveckla min scennärvaro och får mina repliker att låta trovärdiga och roliga. Trovärdig och rolig, det är så jag vill vara. Jag ser fram emot att få testa.

Nu ska jag somna till en av James Bonds gulliga one-liners...


Kommentarer
Postat av: Tess

Man ska inte tro allt man läser. Hela idén att vi kvinnor inte skulle kunna göra som vi själva vill är helt absurd. Och det vet du! GE MIG GODIS!!

2009-02-21 @ 11:06:22
URL: http://smameningslosating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0