Där och tillbaka igen, fast lite annorlunda.

En vecka har gått sen sist jag skrev ungefär. Mycket har hämt. Jag satte mig på ett tåg som skulle ta mig till Ankarsrum och Petra. Naturligtvis gick det inte smidigt. Ni som är trogna läsare minns kanske att jag trodde att stormen skulle se till att tåget blev sent. Jag hade fel. Istället gick loket sönder så vi fick backa till Nässjö. Det tog tre timmar extra... Tacka vet jag bussar.

Väl i Ankarsrum då var det spännande. Petra som varit borta i Austrailen och under den tiden har vi knappt haft någon kontakt. Så nu var det dags att prata om hur vi skulle göra. Det var något som var annorlunda när vi sågs nu än sist. Vi bestämmde oss för att försöka igen^^ Det känns skönt att ha henne och jag tror verkligen det kommer bli bra^^.

När jag åkte hem från Ankarsrum idag tog jag vägen förbi Karlshamn för att titta på en lägenhet. Det var visserligen en bit utanför och jag kommer bli less på cykelvägen hem varje kväll men lägenheten var fantastiskt fin. Rymlig, kök, snyggt badrum...den hade allt! och bara 2000 i månaden! Det är en otrolig skillnad på Asarum och Stockholm. I stora staden får man betala 4000 för något som bara är marginellt större än en byrålåda. Får jag bara ett jobb också så är allt hur bra som helst^^

Nu är jag trött efter att ha rest sen kl 8 idag. Nya intryck hela vägen. Då är det skönt att sitta och titta på The Island med både Ewan McGregor och Scarlett Johanson. Sen en kvällspromenad med hunden sen ska det bli skönt att sova.

Det här var inget roligt inlägg men det var skönt att få skriva lite. Hörs någon annan dag
Tjipp.

Kommentarer
Postat av: Regina

Fick du lägenheten?

2009-02-16 @ 23:36:35
URL: http://karakungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0