Ännu en spännande dag

Ja idag hände det grejer. Jag dammsög min dator. Inte nog med det! Datorn ville inte starta igen men jag pillade lite och: Presto! Jag känner mig både huslig och händig och det är inte illa.

Nu sitter jag och tittar på Conan. Vilken muskedunderfilm! Dom rider runt på öppna platser och sen rider dom in i någon stad och hela tiden ser dom helt felplacerade ut. Det här blir nog en trevlig kväll.

Ja se där! Therese smsade och ville höra en saga om Emmelisa, Journas systerson. Kan bli episkt såhär på kvällskvisten.

Följande är helt improviserat om det nu kan vara det i en blogg.

"Emmelisa växte upp i grannens hundkoja. Ungefär som Mowgli fast dom gjorde ingen film om Emmelisa. När Emmelisa växt till sig och flyttat in i ett traktordäck som stod i faderns garage började han skolan. När man heter något som Emmelisa är det negativt och man måste väga upp det negativa på något sätt. Därför var Emmelisa en bessewisser. I Skolan brukade han därför rätta lärarna när dom sa något vilket ledde till en lite för tidig examen. Som arbetslös 13 åring har man inte mycket val i livet så Emmelisa åkte till det enda land där en arbetslös 13 åring utan utbildning kan göra karriär. Boenos Aires och deras berömda gatubarn. Där tog han jobb hos ett lokalt ligistgäng. Jobbet var förvånandsvärt enkelt då gatubarn ansågs vara en turistattraktion. Fotoblixtarna från åldriga tyskar haglade.  Således lotsades Emmelisa långsamt in som en fotomodell. Idag är han knarkare och dejtar en filmstjärna. Slut"

Episkt kanske inte är rätta ordet, men ett gripande livsdrama kanske?

Nu ska jag återigen ägna mig åt Conan och hans alldeles lagom stora kalsonger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0