Allt hänger på en skör tråd

Idag är dagen då saker och ting blev lite annorlunda. I alla fall hoppas jag det. Dagen började som vanligt med att jag vaknade lite senare än jag tänkt mig (12.21) Jag åt en nyttig frukost som jag tyvärr slarvade bort genom att äta flr mycket av det nyttiga så jag lär har blivit tjock ändå. Sen släpade jag iväg Allis på en promenad. Sen var det dags att ta itu med dagens göromål. Jag hade som uppgift idag tänkt ringa några jobb och "kolla om dom fått min ansökan" och samtidigt tjata på dom lite om att jag är helt rätt person att ge ett jobb. Det visade sig att ett av dessa ställen tyckte att jag "var jävligt intressant". Nu ska jag på intervju nästa tisdag. Fuck Yeah?

Efter intervjun ska jag repa med sommarteatern. Första repet och om intervjun gått bra kommer mina medspelare få det svårt att hänga med^^ Först och främst tänkte jag lära mig mina repliker nu i helgen och sen ska jag dra fram över scenen som ett yrväder!

Efter samtalen och de goda nyheterna bestämde jag mig sen för att cykla in till stan och låna en bok på biblioteket. Sagt och gjort. Det var vårjacka och fint väder och på stortorget satt gymnasister och åt glass. Stämmningen var på topp så att säga. Sen sprang jag på Björn. Han var på samma intervju som mig på GfK (mitt nuvarande jobb) och vi pratade lite. Sen dök hans flickvän upp och bättrade på mitt ego genom att säga att hon kände igen mig från TV. Det är det roligaste med Lund, här är jag lite småkänd pga "5000 bitar". Inte så pass att folk frågar om autografer, men ibland känns det som att folk tittar. Det kanske bara är mitt ego men det känns fan bra.

För att ytterligare öka på mitt ego (eller spelar min fantasi mig ett spratt) så verkade biblotikarien nästan lite förlägen och fnissig när hon hjälpte mig med lånekortet. Så som man kan tänka sig att 14-åriga tjejer kan bete sig runt Kevin Borg. Den här hjälpsamma biblotikarien var dock runt 45 så det var lite märkligt men jag log sådär charmigt som jag sett på film och njöt i stora drag.

Nu ikväll sitter jag bara här och lyssnar på musik och känner att idag har varit en bra dag. Saker börjar äntligen se lite ljusare ut och det är nu när jag ser ljuset som jag ser hur långt borta var. Jag har trott att jag mår bra men som Petra sa när jag ringde henne och talade om dom goda nyheterna "Jag har inte hört dig såhär glad på hur länge som helst". Och det stämmer nog. Varje gång något bra har hänt mig så har det knappt märkts. Jag fick för tusan något utav en huvudroll i sommarteatern. Visst var jag glad för det men jag var tvungen att kämpa för att kunna visa det. Efter idag känner jag att jag ska leka mig igenom sommaren och ge publiken en fantastisk show, sprudlande av energi, glädje och passion.

Tyvärr hänger det här humöret på en skör tråd...jag hoppas den håller...

Kommentarer
Postat av: Tess

Virvla inte förbi mig allt för fort på tisdag bara :P Då slår jag dig i förtid!

2009-04-03 @ 00:20:50
URL: http://smameningslosating.blogg.se/
Postat av: Regina

Virvla på säger jag! Och fortsätt le sådär som dom gör på film, då komme Tess inte vilja slå dig alls!

2009-04-03 @ 00:28:10
URL: http://karakungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0