Sommarnatt??

När jag går den lilla biten från bilen till huset i Lund såhär i skymmningstimmen så kan jag inte låta bli att höra den gamla slagdängan "Soooommarnatt och vi glider fram i..." i huvudet. Jag älskar sommarnätter men jag hatar den låten. Då är jag tacksam för att ordet "midsommarnattsdröm" finns i dess ställe.

Jag ser fram emot att stå på min balkong i Asarm i sommar. Att stå där och titta upp på månen mitt i natten. Känna den fuktiga luften och den kittlande känslan i benen som alltid dyker upp så fort gräset blir grönt och natten faller på. Höra några fåglar som leker nattsuddare, höra en bil köra en bit bort. Att få känna det lugn som bara finns på natten.

Ingen som kräver att man ska gå ut i det fina vädret, inga jobb som måste ringas. Ingenting behövs av mig, allt är bara svalt och tyst. Bara stå där och dricka ett glas vatten och lyssna på iTunes och spelleistan "Lugna, sköna låtar" och blicka ut över den djupblå himlen.

Det här blev ett sentimentalt inlägg men jag vill helt enkelt bara säga att jag trivs om natten och jag längtar efter en lugnare tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0