Så himla trött.

Har precis kommit hem efter att ha sträckkört från Karlshamn till Lund. Körde inte fel den här gången men istället var jag tvungen att ta en instickare till Sölvesborg för att tanka bilen. Enligt min far skulle det finnas en Tanka-mack där (det var bara på en sån mack som mitt bensinkort fungerade) och precis som jag trodde så fanns det ingen alls när jag körde igenom "staden". Efter att ha gett upp och stannat på en statoil för att använda mina sista slantar på Visa-kortet. Då såg jag en tjej som jobbade på macken som körde runt på något i en kärra och jag frågade henne om Tanka-macken. Efter lite vägbeskrivning kom jag tillbaka till början av Sölvesborg och såg att jag kört förbi macken när jag kört in i staden. Irriterad men lättad tankade jag full tank och började köra hem.

Angels & Airwaves högt på bilstereon för att få slippa höra P3 Hiphop (jävla påhitt) och med månen som lyste ner genom molnen och gav hela världen ett mörkblått sken, var faktiskt resan rätt trevlig men jag var för trött och hjärnan var för full av tankar för att jag skulle kunna njuta.

Dagen blev väl inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Nycklen till lägenheten blev min utan problem och lägenheten är skitfin. Det ska bli kul att bo där med Petra till hösten. Skaffa en king-seize bed (det betyder "sketastor säng), soffgrupp av något slag, TV, dushdraperi, gardiner, kanske en matta. Det blir grejer det.

Sämre gick det dock på intervjun på ICA. När chefen fick se hur många föreställningar jag hade blev det ett enormt problem. Det hjälpte inte att jag sa att jag kan jobba 8-17 dom dagarna jag har föreställning och 8-21 dom dagar jag inte har det. Så det jobbet som vore så bra är det bara att vinka adjö till.

Det som är lite positivt med det är att jag bara hade fått jobb i Juli. Det innebär att jag i vilket fall måste hitta ett annat jobb fram tills dess. Jag har därför inte förlorat speciellt mycket...men visst hade det varit skönt.

I morgon är det nya tag. Alla äldrevårdsjobb ska få sig en påringning. Även Coop  och städjobbet ska bli påminnda om att jag vill fan ha ett jobb.

Även en vän, Tasdelen ska få en påringning. Har inte hört av honom på väldigt länge och inte fått svar på fejjan...hoppas det inte är något som smittar.

Nu ska mina trötta ben, mina trötta ögon och trötta huvud vila sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0