Det blir skitbra det

Man har två personer som läser och nog fan är dom båda två på en och klagar på att man inte skriver. Nåja här kommer något då!

Var börja? Jo jag testade prgrammera lite häromdagen. I sanning spännande. Man måste skriva #include iostream() tror jag och måste alltid ha med raden int main för annars startar inget. jag fick 2 av 3 små kompilatorer att fungera och är nöjd med det.

Har det hänt något mer spännande? jo just det. Sommarteatern i Karlshamn ja. Kollationeringen tog plats förra helgen och alla mina läsare var där (2). Efter mycket om och men fick alla sina roller. Utom jag, och Karl då. Istället fick han och jag (när alla andra gått) slåss till döden om vem som skulle få vilken roll. Det blev lika och vi var på inget sätt närmare en lösning. Det slutade så att regissör Peter (uttalas Peetöö, som på engelska i mitt huvud) skulle fundera och avlägga domen dagen efter.

Ett mail på facebook beseglade vad jag kommer syssla med i sommar: "Ledsen att jag dröjt. Jag vill att du ska spela Folke Kjellander. Det blir skitbra det". Lite anti-klimax men ok, låt gå.

Jag såg precis filmen "10 000  BC". En stenåldersman med fantastiska tänder samlar ihop en armé för att befria sin dam i nöd och störtar på så sett det egeyptiska imperiet. Hej fadderullan. Nåja. Jag kom att tänka på att om jag hade samlat ihop en arme för att rädda min flickvän Petra och störtat ett imperium så hade Petra nog rynkat på ögonbrynen och säga att hon inte gillar att folk slåss. Vi har verkligen utvecklats sen stenåldern. Och tur är ju det! Jag skulle aldrig orka störta ett imperium.

Jag kom på en bra idé för att lyckas vända piratkopierandet till något positivt. piratkopiera teater! Man går in på en teater, skriver ner handlingen i snabba ordalag och samlar på så sätt på sig ett bibliotek. Sen behöver man bara vara typ tre pers som står i gathörnen i Stockholms innerstad och erbjuder Bootleg versioner av Stadsteaterns föreställningar. Naturligtvis kommer kvalitén vara sämre och bitar kommer att saknas, men det är piraterna redan vana vid. Så länge det inte kostar så. Allt man som pirat behöver göra är att fråga om dom kan få se i väntan på godot och då kommer dom få se den. Helt gratis! Fan vad jag är smart

Men nu är jag trött på skriverier. Jag säger som Trindeman Lindeman: Far åt helvete!

Kommentarer
Postat av: Tess

Den filmen lät ju fruktanvärt långtråkig och dötrist och tråkig och alldeles... alldeles... B! :P

2009-04-02 @ 21:43:17
URL: http://smameningslosating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0