Att äta ensam

Normalt sett gillar jag att äta mat ensam. Jag har i alla fall aldrig tänkt speciellt mycket på det om jag ätit ensam. Men idag satt jag där och kände mig lite dum. Det var min tur att laga mat och det blev Korvstrofanoff och ris. Det brukar jag och min lillebror som sitter vid matbordet och diskuterar WoW och skyfflar i oss maten men idag blev det inte så. Alltmedan jag stod där och svettades framför spisen glider min bror förbi och säger att han ska grilla med några kompisar och att han drar nu. Innan jag ens hunnit regarea är han borta och det enda han har lämnat efter sig är en svag doft av Axe.

Så jag lagar alltså klart middagen. En middag som skulle mätta fem personer. Sen dukar jag, Sen äter jag. Sen diskar jag upp. Det enda som fattas nu är att hyra en film, poppa en liten skål popcorn och sen sitta och glo medan solen går ner på andra sidan persiennerna.

En smula bittra inlägg nuförtiden men jag är ju faktiskt arbetslös utan framtidsutsikter så jag har all rätt i världen att vara bitter. För allas skull hoppas jag dock att det vänder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0